ERICSSON

System łączności BusinessPhone

Cyfrowe centrale telefoniczne BusinessPhone są systemami o szerokich możliwościach. W różnych układach konfiguracyjnych, są atrakcyjnymi cenowo systemami telekomunikacyjnymi dla użytkowników, potrzebujących od 8 do 300 numerów wewnętrznych.

Centrale te obsługują łącza ISDN, umożliwiają abonentom korzystanie z cyfrowych telefonów bezprzewodowych w standardzie DECT/GAP, posiadają specyficzne funkcje dla centrów obsługi telefonicznej i korzystają z wbudowanego systemu komunikatów głosowych. Zintegrowana bramka (gateway) IP umożliwia stworzenie sieci prywatnej w ramach korporacyjnej sieci IP. BusinessPhone oferuje również zaawansowaną telefonię IP i terminale IP firmy Ericsson. Modułowa budowa central BusinessPhone pozwala zaspokajać różnorodne potrzeby użytkowników.

Dodając odpowiedni moduł, możesz zwiększać pojemność i funkcjonalność systemu według Twoich indywidualnych potrzeb.

Charakterystyka ogólna

System łączności BusinessPhone jest dostępny w trzech wersjach:

BP50, mieszczący się w zwartej obudowie, dostosowany do systemów telefonicznych wykorzystujących do 64 numerów wewnętrznych.

BP128I, w obudowie 19”, zaprojektowany aby pasował do stojaka, zasilania rezerwowego i okablowania istniejącej infrastruktury łączności.

BP250 dla organizacji/firmy wymagającej do 200 numerów wewnętrznych.

BusinessPhone 50

System BusinessPhone 50 jest pojedynczą zwarta szafką naścienną z pięcioma gniazdami kart mogących pomieścić od 8 do 64 numerów wewnętrznych. Szafka jest wyposażona w wewnętrzny zasilacz impulsowy, z opcja zewnętrznej baterii akumulatorów podtrzymującej zasilanie lub alternatywnego zasilacza prądu stałego. System BusinessPhone 50 to ekonomiczna wersja dla mniejszych użytkowników.

BusinessPhone 128i

Rozmiary szafki umożliwiają montaż w stojakach 19-calowych stanowiących standard dla takich urządzeń łączności jak rutery, koncentratory sieciowe i węzły komutacyjne. To  ułatwia jej instalację oraz integrację z infrastrukturą łączności. BP128i ma zintegrowaną przełącznicę, co upraszcza i przyspiesza proces dokładania, przesuwania i wprowadzania zmian w konfiguracji. BP128i jest pojedynczą zwartą szafką z pięcioma gniazdami na karty. Ponieważ istnieje możliwość ustawienia jednego systemu na drugim, może on służyć 128 numerom wewnętrznym i 60 liniom miejskim. Szafka jest wyposażona w wewnętrzny zasilacz impulsowy.

BusinessPhone 250

System centralny składa się z jednej do trzech szafek naściennych, każda z dziewięcioma gniazdami kart. System może obsługiwać od 20 do 200 numerów wewnętrznych (lub 300 w przypadku specjalnego rozwiązania do obsługi gości). Każda szafka posiada wewnętrzny transformator, z opcją dołączenia baterii akumulatorów, podtrzymującej zasilanie lub alternatywnego zasilacza prądu stałego. BP250 jest zaprojektowany w sposób umożliwiający wykorzystanie nowej generacji cyfrowych aparatów systemowych, jak również używanych dotąd aparatów analogowych, urządzeń faxowych i automatów zgłoszeniowych. Telefony systemowe zapewniają m.in. przekazywanie głosowe i tekstowe komunikatów zdefiniowanych przez użytkownika.

Rozbudowa

System BusinessPhone jest systemem modułowym, którego eksploatację można rozpoczynać od małego systemu podstawowego, a następnie rozwijać go etapowo aby dostosować do wymagań użytkownika. Posiada on kartę wielofunkcyjną, łączącą interfejsy linii komunikacyjnej i numerów wewnętrznych z funkcjami głosowymi i przesyłania wiadomości. To oznacza, że do stworzenia pełnego systemu telefonicznego wykorzystuje się dwie karty, trzy gniazda (dla wersji BP250) pozostają nie obsadzone, w przyszłości zapewniając większą przepustowość lub dodatkowe funkcje.

Systemy można rozszerzać kolejno dodając następujące moduły:

● 8, 16 lub 32 cyfrowe numery wewnętrzne 
● 8 lub 16 analogowych numerów wewnętrznych
● 4 lub 8 analogowych łączy prowadzących do centrali nadrzędnej
● 4 lub 8 dwukanałowych łączy dostępu podstawowego ISDN
● 30-kanałowe łącza dostępu pierwotnego ISDN
● 30-kanałowe łącza miejskie z sygnalizacją w kanale skojarzonym (CAS)
● 4, 8 lub 16 dwukierunkowych kanałów IP wykorzystywanych do:

- 128 numerów wewnętrznych IP na każdej karcie
- 16 linii zewnętrznych IP na każdej karcie

           

§        Systemy wewnętrznej telefonii komórkowej Bussines Cordless Telephony:

System cyfrowej bezprzewodowej łączności telefonicznej BCT daje możliwość swobodnego przemieszczania się zapewniając łatwy kontakt z użytkownikiem. Dzięki szyfrowaniu oferuje poufne, doskonałej jakości połączenia. System działa zgodnie z obowiązującym standardem DECT/GAP, przez co istnieje możliwość wykorzystywania w systemie aparatów bezprzewodowych pochodzących od różnych producentów.

BCT dostępne są w 2 wersjach:

- autonomicznej - współpracującej z dowolną abonencką centralą telefoniczną,

- zintegrowanej - w formie modułu instalowanego w centrali BP firmy Ericsson.

§        Terminale dostępowe do sieci komórkowych Fixed Cellular Terminal:

Terminale dostępowe FCT są urządzeniami, które umożliwiają przyłączenie do sieci GSM lub DCS standardowego aparatu telefonicznego lub miejskiej linii dowolnej centrali abonenckiej. Mogą one współpracować z siecią każdego dostępnego operatora ruchomej cyfrowej telefonii komórkowej (w Polsce: PlusGSM, EraGSM, IDEA Centertel).

Dla użytkownika centrali abonenckiej, podstawową zaletą posiadania terminala FCT jest możliwość uzyskania bezpośredniej łączności telefonicznej z posiadaczem aparatu komórkowego, omijając publiczną sieć przewodową (np. TP S.A.).

Zastosowanie terminala FCT przynosi istotne oszczędności w kosztach łączności telefonicznej, gdyż połączenia wewnątrz sieci jednego operatora są z reguły tańsze od połączeń wychodzących do innej sieci.
Moduł FCT może stanowić także rezerwową linię miejską wykorzystywaną w sytuacjach awaryjnych.

 

Copyright © 2004